Malé autá - rady pri výbere | AUTOVIA.SK
Upozornenie! Používate zastaralý prehliadač. Pre správny chod a fungovanie stránky, prosím použite novšiu verziu alebo iný prehliadač. Stiahnite si najnovšiu verziu Chrome tu alebo Firefox tu.
Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Autovia.sk - autobazár áut, motoriek a náhradných dielov Celkom 691 315 inzerátov

Malé autá - rady pri výbere

Malé automobily patria na našom trhu jazdených vozidiel medzi najpredávanejšie. Ich výhodou je cenová dostupnosť, technická vyspelosť a schopnosť v prípade potreby poslúžiť ako plnohodnotné rodinné auto. Ich ponuka je u nás aj vďaka tomu veľmi široká.

Kým vo vyspelejšej časti Európy slúžia vozidlá tohto segmentu ako druhé, či tretie auto do rodiny, u nás musia neraz zvládnuť úlohu plnohodnotného rodinného auta pre rodiny s menšími deťmi. Preto o ne u nás nie je núdza a výber je naozaj široký. Od chudobných verzií s minimálnou výbavou a základnými benzínovými trojvalcami pod kapotou až po špičkovo vybavené kusy predtým slúžiace ako služobné vozidlá bohatších firiem.

Vývoj v tomto segmente spôsobil, že malé autá sa bezpečnosťou takmer dotiahli na segment nižšej strednej triedy. Podobne je to aj v prípade výbavy, ktorá sa len nedávno objavila v luxusných limuzínach a dnes môže byť za príplatok súčasťou týchto áut.

V tejto časti vám prinášame stručné charakteristiky najpredávanejších modelov malých vozidiel na našom trhu s jazdenými autami.

Citroën C3

Plusy
- veľký vnútorný priestor
- slušná štandardná výbava
- dobré naftové motory

Mínusy
- nepresné riadenie
- neprehľadný prístrojový panel
- nepresné radenie

Motory
1.1 8V (44 kW/60 k), 1.4 8V (55 kW/75 k), 1.4 16V (66 kW/90 k), 1.6 16V (80 kW/109 k), 1.4 HDI 8V (50 kW/68 k), 1.4 HDI 16V (66 kW/90 k), 1.6 HDI 16V (66 kW/90 k).

Časté poruchy
Poruchy elektrického ovládania okien (do marca 2003), pazvuky z riadenia, nefunkčné variabilné turbodúchadlo (1.4 HDI 16V), poruchový podtlakový posilňovač bŕzd, prasknutý silentblok motora (1.4 16V, 1.6 16V, 1.4 HDI 16V), nefunkčná riadiaca jednotka ABS, vôle v tiahlach predného priečneho stabilizátora, nepravidelný voľnobeh (1.4 16V).

Dacia Logan

Plusy
- odolný podvozok
- spoľahlivé benzínové motory
- mechanická odolnosť

Mínusy
- chudobná základná výbava
- lacný interiér
- vôle v kulise radenia

Motory
1.4 8V (55 kW/75 k), 1.6 8V (66 kW/90 k), 1.6 16V (77 kW/105 k), 1.5 dCi (48 kW/65 k), 1.5 dCi (63 kW/86 k).

Časté poruchy
Korózia karosérie, zadreté vysokotlakové palivové čerpadlo Delphi (1.5 dCi), poruchové zapaľovacie cievky, zaseknutý spínač spiatočky, problematické radenie spiatočky a 5. stupňa (od februára 2006), opotrebované turbodúchadlo (1.5 dCi).

Ford Fiesta IV

Plusy
- výborné jazdné vlastnosti
- tuhá karoséria
- výborná športová verzia ST

Mínusy
- nekomfortné odpruženie
- lacné plasty v interiéri
- slabá dynamika základnej verzie

Motory
1.3 8V (44 kW/60 k a 51 kW/70 k), 1.25 16V (55 kW/75 k), 1.4 16V (59 kW/80 k), 1.6 16V (74 kW/100 k)2.0 16V (110 kW/150 k), 1.4 TDCi 8V (50 kW/68 k), 1.6 TDCi 16V (66 kW/90 k).

Časté poruchy
Poruchové podsvietenie originálneho autorádia, predčasne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (1.6 TDCi 16V), poruchová riadiaca jednotka airbagu, poruchové zapaľovacie cievky (ST), nefunkčná napínacia kladka rozvodov (1.4 TDCi 8V), úniky oleja z posilňovača riadenia.

Fiat Punto II

Plusy
- vnútorný priestor
- dobrá manévrovateľnosť
- dobre dimenzovaná mechanika

Mínusy
- dielenské spracovanie
- servisné náklady motora 1.9 JTD
- niektoré lacné detaily

Motory
1.2 8V (44 kW/60 k), 1.2 16V (59 kW/80 k), 1.4 16V (70 kW/95 k), 1.8 16V (96 kW/130 k), 1.9 D (44 kW/60 k), 1.3 JTD 16V (51 kW/70 k), 1.9 JTD 8V (59 kW/80 k), 1.9 JTD 8V MultiJet (74 kW/100 k).

Časté poruchy
Vôle v mechanizme riadenia, nefunkčný snímač polohy vačkového hriadeľa (benzínové 16V motory), poruchový merač hmotnosti nasávaného vzduchu, netesné vysokotlakové palivové čerpadlo (1.9 JTD), poruchový štartér, korózia palivového vedenia, hlučné spojkové ložisko.

Hyundai Getz

Plusy
- vnútorný priestor
- priaznivé ceny
- pomerne bohatá výbava

Mínusy
- šedý interiér
- nepresné radenie
- priebeh krútiaceho momentu benzínových motorov

Motory
1.1 12V (46 kW/63 k), 1.3 12V (63 kW/86 k), 1.4 16V (71 kW/97 k), 1.6 16V (77 kW/105 k), 1.5 CRDi (60 kW/82 k), 1.5 CRDi (65 kW/88 k a 81 kW/110 k).

Časté poruchy
Korózia konektorov riadiacej jednotky ABS, poruchové vstrekovače systému common-rail (1.5 CRDi), úniky nafty z vysokotlakového palivového čerpadla (1.5 CRDi), predčasne opotrebované ložiská kolies, predčasne opotrebované spojkové obloženie.

Nissan Micra

Plusy
- spoľahlivé benzínové motory
- výborná obratnosť
- kvalitné dielenské spracovanie

Mínusy
- krátke sedáky
- vôle v ramenách prednej nápravy
- absencia CVT prevodovky

Motory
1.0 16V (48 kW/65 k), 1.2 16V (59 kW/80 k), 1.4 16V (65 kW/88 k), 1.6 16V (81 kW/110 k), 1.5 dCi 8V (48 kW/65 k a 60 kW/82 k).

Časté poruchy
Poruchový imobilizér, poruchové vysokotlakové palivové vstrekovacie čerpadlo (1.5 dCi), tuhnúci posilňovač riadenia, pretočené rozvodové koleso, nefungujúca automatická klimatizácia, opotrebované brzdové kotúče.

Opel Corsa C

Plusy
- dobré jazdné vlastnosti
- tuhá karoséria
- nízka spotreba paliva

Mínusy
- chudobná základná výbava
- hlučné naftové motory DI a DTI
- obmedzená dynamika základného motora

Motory
1.0 12V (44 kW/60 k), 1.2 16V (55 kW/75 k a 59 kW/80 k), 1.4 16V (66 kW/90 k), 1.8 16V (92 kW/125 k), 1.3 CDTI 16V (51 kW/70 k), 1.7 DI (48 kW/65 k), 1.7 DTI (55 kW/75 k), 1.7 CDTI (74 kW/100 k).

Časté poruchy
Prasknutý rozvodový remeň (1.4 16V, 1.8 16V), vôle v radení, vôle v riadení, praskajúce halogénové žiarovky v hlavných svetlometoch, nefunkčný imobilizér v kľúči zapaľovania, hlučné rozvodové reťaze (1.0 12V, 1.2 16V).

Peugeot 206

Plusy
- estetický interiér
- nadčasový dizajn
- tiché  a úsporné motory HDi

Mínusy
- priemerné dielenské spracovania
- malé sedadlá
- miesto na zadných sedadlách

Motory
1.1 8V (44 kW/60 k), 1.4 8V (55 kW/75 k), 1.6 8V (65 kW/88 k), 1.6 16V (80 kW/109 k), 2.0 16V (99 kW/135 k a 130 kW/177 k), 1.9 D (51 kW/70 k), 1.4 HDi 8V (50 kW/68 k), 1.4 HDi 16V (66 kW/90 k a 80 kW/109 k), 2.0 HDi (66 kW/90 k).

Časté poruchy
Poruchové zapaľovacie cievky Sagem, poruchové združené prepínače pod volantom, nepravidelný chod vo voľnobežných otáčkach (2.0 16V), poruchové vstrekovače systému common-rail (2.0 HDi), predčasne opotrebované ramená prednej nápravy, poruchové vstrekovače benzínových motorov.

Renault Clio II

Plusy
- vyvážené jazdné vlastnosti
- úsporné motory 1.5 dCi
- odolné plastové blatníky

Mínusy
- hlučné motory 1.9 D a dTi
- malé predné sedadlá
- slabé svetlomety (do roku 2001)

Motory
1.2 8V (43 kW/59 k), 1.2 16V (55 kW/75 k), 1.4 8V (55 kW/75 k), 1.4 16V (72 kW/98 k), 1.6 8V (66 kW/90 k), 1.6 16V (79 kW/107 k), 2.0 16V (132 kW/180 k), 3.0 V6 24V (166 kW/226 k), 1.9 D (47 kW/64 k), 1.9 dTi (59 kW/80 k), 1.5 dCi (48 kW/65 k a 60 kW/82 k).

Časté poruchy
Úniky oleja z prevodovky, úniky oleja z motora, vôle v predných čapoch prednej nápravy, poruchové vstrekovacie čerpadlo (1.5 dCi), prasknutý remeň pohonu príslušenstva (1.9 dTi, 1.2 16V, 1.4 16V), prasknuté tiahla predného priečneho stabilizátora, poruchové zapaľovacie cievky.

Škoda Fabia

Plusy
- tuhá karoséria
- vnútorný priestor
- jazdné vlastnosti

Mínusy
- hlučné základné motory
- nekultivované motory SDI a TDI
- chudobná základná výbava

Motory
1.0 6V (37 kW/50 k), 1.2 HTP 6V (40 kW/54 k), 1.2 HTP 12V (47 kW/64 k), 1.4 MPI (44 kW/60 k a 50 kW/68 k), 1.4 16V (55 kW/75 k, 59 kW/80 k, 74 kW/100 k), 2.0 8V (85 kW/115 k), 1.4 TDI (51 kW/70 k, 55 kW/75 k a 59 kW/80 k), 1.9 SDI (47 kW/64 k), 1.9 TDI (74 kW/100 k), 1.9 TDI RS (96 kW/130 k).

Časté poruchy
Vôle v tiahlach predného priečneho stabilizátora, prehrievanie motora 2.0 8V (do roku 2001), poruchové zapaľovacie cievky, predčasne opotrebované ložiská kolies, poruchy posilňovača riadenia, predčasné opotrebovanie turbodúchadiel (TDI), vysoká spotreba motorového oleja (1.4 16V).

Toyota Yaris

Plusy
- výkonné a spoľahlivé benzínové motory
- posuvné zadné sedadlo
- množstvo odkladacích priestorov

Mínusy
- priemerné jazdné vlastnosti
- malý batožinový priestor
- neprehľadné digitálne prístroje

Motory
1.0 16V (50 kW/68 k), 1.3 16V (63 kW/86 k), 1.5 16V (78 kW/106 k), 1.5 16V Turbo (110 kW/150 k), 1.4 D-4D (55 kW/75 k).

Časté poruchy
Poruchové vstrekovače systému common-rail (1.4 D-4D), korózia brzdových vedení, vôle v tiahlach stabilizátora prednej nápravy, vŕzganie v interiéri, predčasne opotrebované ložiská kolies, netesnosti chladiaceho systému.

Volkswagen Polo (8N)

Plusy
- spoľahlivosť
- vnútorný priestor
- tuhá karoséria

Mínusy
- slabé stretávacie svetlomety (do roku 1999)
- ťažké veľké naftové motory
- hlučné naftové motory

Motory
1.0 6V (33 kW/45 k), 1.0 8V (37 kW/50 k), 1.3 8V (40 kW/54 k, 55 kW/75 k), 1.3 G-Turbo (83 kW/113 k), 1.4 8V (44 kW/60 k), 1.4 16V (55 kW/75 k, 74 kW/100 k), 1.6 16V (92 kW/125 k), 1.4 TDI (55 kW/75 k),1.7 SDI (44 kW/60 k), 1.9 D (47 kW/64 k), 1.9 SDI (50 kW/68 k), 1.9 TDI (66 kW/90 k a 81 kW/110 k).

Časté poruchy
Vôle v riadení (verzie bez posilňovača riadenia), opotrebovaný mechanizmus radenia, prasknuté spojkové lanko, netesnosti chladiaceho systému, prepálené tesnenie pod hlavou, zablokovaný imobilizér, poruchové merače hmotnosti nasávaného vzduchu (TDI, SDI).

Seriál pripravuje Pravda.sk v spolupráci s portálom Autovia.sk